زیست شناسی
زیست شناسی
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان  زیست شتاسی و آدرس zist.shfadaei.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





الف- از لحاظ قابلیت هضم و تجزیه پذیری شكمبه ای ، تفاله ی سیلو شده بهتر از انواع تر و یا خشك شده است.
یكی از كاربردهای روش تعیین تجزیه پذیری شكمبه ای مواد خوراكی ، پی بردن به میزان ضریب انباشتگی آنها در شكمبه است ( ضریب انباشتگی بامصرف خوراك رابطه ی عكس دارد ) . با توجه به این نكته كه در اوایل شیردهی ، میزان مصرف خوراك كم میشود، باید به دنبال استراتژیهایی برای افزایش مصرف مواد خوراكی در دام است. یكی از این استراتژیها ، استفاده از مواد خوراكی با ضریب انباشتگی پایینی می باشد ، بنابراین مصرف آنها بیشتر می شود . تفاله ی سیلو شده نسبت به سایر تفاله ها ( نوع تر و خشك ) ضریب انباشتگی پایین تری داشته وبنابراین می توان از آن در اوایل شیردهی به نحو مطلوبی استفاده نمود . علاوه بر این افزودن اوره به سیلو منجر به تامین هر چه بهتر احتیاجات ازتی میكروارگانیسم های شكبمه شده كه در نتیجه آن ، تجزیه پذیری ماده خشك تفاله در شكمبه افزایش می یابد كه مصرف بیشتر خوراك و در نتیجه افزایش تولید را به همراه خواهد داشت .

ب- از لحاظ نسبت پروتئین عبوری قابل هضم (Digestible Undegradable protein) تفاله خشك شده قابل مقایسه با كنجاله سویا است .
از آنجا كه احتیاجات پروتئینی دامهای پر تولید فقط توسط پروتئین میكروبی سنتز شده در شكمبه تعیین نمی شود ، لذا بایست در تغذیه ی این دامها از مواد خوراكی دارای پروتئین غیر قابل تجزیه در شكبمه و قابل هضم در روده (DUP) استفاده كرد . در این راستا پروفیل اسید آمینه ای پروتئین خوراك نیز حائز اهمیت می باشد .
تفاله ی ماء الشعیر سازی از لحاظ دارا بودن برخی اسیدهای آمینه ، قابل مقایسه با كنجاله سویا می باشد . برای مثال ، میزان اسید آمینه ی متیونین به عنوان درصدی از پروتئین خام خوراك در مورد تفاله خشك ، بالاتر از میزان آن در كنجاله سویا است و با توجه به اینكه اسید آمینه ی متیونین اولین اسید آمینه ی محدود كننده تولید شیرمی باشد ، لذا استفاده از تفاله یماء الشعیرسازی درجیره دامهای پر تولید می تواند جالب توجه باشد .
ج- از لحاظ اقتصادی نیز قیمت تمام شده هر واحد ماده ی خشك تفاله ی ماء الشعیر نسبت به كنجاله سویا ، پایین تر و مقرون به صرفه تر می باشد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:دامها وتغذیه,ماالشعیرو تغذیه دام, ] [ 10:30 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

***این وبلاگ شامل جدیدترین مطالب علمی ,آموزشی,دانشگاهی ودرسی می باشد که علاوه بر همکاران ,دانش آموزان ودانشجویان می تواند برای سایر افراد نیز مفید واقع شود. ***
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 25
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 343
بازدید کل : 197505
تعداد مطالب : 253
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->


تماس با ما

استخاره آنلاین با قرآن کریم

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

ابزار پرش به بالا


  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ
  •